ROCKS OFF - The Rolling Stones Message Board


Ice Palace, Tampa, Florida March 3, 1999
By Roostah!

WEBRADIO CHANNELS:
[Ch1: Bill German's Stones Zone] [Ch2: British Invasion] [Ch3: Sike-ay-delic 60's] [Ch4: Random Sike-ay-delia]


[THE WET PAGE] [IORR NEWS] [IORR TOUR SCHEDULE] [LICKS TOUR EN ESPA�OL] [SETLISTS 62-99] [THE A/V ROOM] [THE ART GALLERY] [MICK JAGGER] [KEITHFUCIUS] [CHARLIE WATTS ] [RON WOOD] [BRIAN JONES] [MICK TAYLOR] [BILL WYMAN] [IAN STEWART ] [NICKY HOPKINS] [MERRY CLAYTON] [IAN 'MAC' McLAGAN] [BERNARD FOWLER] [LISA FISCHER] [DARRYL JONES] [BOBBY KEYS] [JAMES PHELGE] [CHUCK LEAVELL] [LINKS] [PHOTOS] [MAGAZINE COVERS] [MUSIC COVERS ] [JIMI HENDRIX] [BOOTLEGS] [TEMPLE] [GUESTBOOK] [ADMIN]

[CHAT ROOM aka THE FUN HOUSE] [RESTROOMS]

NEW: SEARCH ZONE:
Search for goods, you'll find the impossible collector's item!!!
Enter artist an start searching using "Power Search" (RECOMMENDED) inside.
Search for information in the wet page, the archives and this board:

PicoSearch
ROCKS OFF - The Rolling Stones Message Board
Register | Update Profile | F.A.Q. | Admin Control Panel

Topic: Great famous Dutch fan dead Return to archive
11-24-02 02:31 PM
Strange_Stray_Cat Yesterday, Boudewijn Buch died...
A great fan has left us...
11-24-02 02:34 PM
Moonisup Yes indeed he was,

a very smart guy, fan of MICK

and real cool to listen to on tv!

i am saddened by his death
11-24-02 04:35 PM
Angiegirl O God, I didn't know yet. That's awful. I was a big Buch-fan as well. Don't know what to say...
11-24-02 04:42 PM
Strange_Stray_Cat
quote:
Angiegirl wrote:
O God, I didn't know yet. That's awful. I was a big Buch-fan as well. Don't know what to say...


Yep, he was a great guy, with huge knowlegde of the Stones (and of Goethe)...big loss for the Dutch fans...
11-25-02 07:31 AM
Moonisup loss is the word
11-25-02 08:30 AM
Mathijs This is trully a great loss for The Netherlands.

Mathijs
11-25-02 09:06 AM
Sir Stonesalot Can you tell us who this guy was? From your reaction he was obviously well liked. Could someone clue us in on the man?
11-25-02 09:14 AM
Moonisup a writer, a historican

great stonesfan,
11-25-02 09:34 AM
F505 SS wrote: Can you tell us who this guy was? From your reaction he was obviously well liked. Could someone clue us in on the man?

Boudewijn Buch (1948-2002) was a Dutch writer, poet, tv-producer and traveller. He was interested in a lots of things and was a collector of all kinds of things: rare books, maps, death certificates (he owned the one of Goethe) and other rarities. He was a kind of lookalike of Mick jagger who he adored. Buch published a book: Love letters to Mick Jagger. He once interviewed Mick for Dutch tv (I think it was round 1987) and I have never seen a person who was that nervous! Boudewijn even made a commercial for rice; funny thing is that the Stones did 35 years ago exactly the same! I once read that Get Yer Ya Ya's Out was Buchs favorite live album ever. Odd thing: I saw him once during the Paradiso club gig in 1995 (second night). Although Buch was standing a few metres from his hero he looked sad.
11-25-02 10:37 AM
jb I am very sorry for your loss...
11-25-02 10:42 AM
VoodooChileInWOnderl Never heard about him, RIP, here's his official website http://www.boudewijnbuch.net/
11-25-02 10:44 AM
Sir Stonesalot Thanks for the info.

Sounds like the world lost a very interesting man. Very sad.
11-25-02 10:46 AM
VoodooChileInWOnderl
11-25-02 10:51 AM
Moonisup thank you voodoo


thank you
11-25-02 11:01 AM
jb Moon..hello..did you get package? Sorry about the loss of the great Stones fan and poet...I am still getting over last fridays anniversary of JFK's assasination...
11-25-02 11:03 AM
Moonisup back again!!

haven't got it yet!


Buch was a great poet
11-25-02 11:07 AM
VoodooChileInWOnderl Does anybody have the interview of Mick Jagger by Boudewijn B�ch �Buch Meets Jagger�? Itwas conducted in September 1987 and broadcast on Dutch TV (ID-TV)

It will be great to post it as a tribute today!
11-25-02 11:12 AM
Moonisup Of hij beklimt in een bezweet Rolling Stones-T-shirt een Mexicaanse piramide. Eenmaal boven zegt hij: "Weet je dat ik er nooit ene reet aan heb gevonden, aan die hele Azteken niet? Maar dit

Ore he climbs up a Mexican pyramide in a sweaty Rolling stones Tshirt and when he reaches it he says: You, I never gave a damn about alll theh Ateeks, but this..

11-25-02 11:13 AM
VoodooChileInWOnderl Like Jim Morrison, Timothy Leary, Allen Ginsberg, etc Seems that B�tch also had the "Mexican experience"

I found this article in Dutch but can't translate

What is this?

De laatste jaren hebben Erik (van Muiswinkel) en ik veel lof geoogst met typetjes bij het tv-programma Studio Spaan. Ik doe graag Ronald Koeman, Boudewijn B�ch of Hugo Camps na. Ik heb ook bewondering voor ze. B�ch is een geweldige vent. "Ik sta hier op een eiland middenin de Pacific en het is heel jammer dat Abel Tasman hier nooit aan land is gegaan anders was Nieuw Zeeland nu van ons." Daar zit een enorme mate van zinloosheid in. Of hij beklimt in een bezweet Rolling Stones-T-shirt een Mexicaanse piramide. Eenmaal boven zegt hij: "Weet je dat ik er nooit ene reet aan heb gevonden, aan die hele Azteken niet? Maar dit

http://www.erikendiederik.nl/Interviews.htm
11-25-02 11:16 AM
VoodooChileInWOnderl LOL Moonisup! I edited my message while you replied it
11-26-02 05:19 PM
egon Uit: Nieuwe Revu, juli 2000.

Boudewijn Buch

VETRUTTE POPMUZIEK


Muziek op de buis.

Ik houd er wel van hoor. Ik mag er graag naar kijken en vooral luisteren. Een aantal weken geleden was er een liefdadigheidsconcert voor de slachtoffers van Enschede. Mooi initiatief. Maar ja, dan zie ik Marga Bult met twee vriendinnen proberen opnieuw de hitladders te beklimmen met covers van bejaarde liedjes en dan denk ik�

Dan zie ik ook dat het concert aan elkaar gepraat wordt door een meisje dat van haar vak, geloof ik, videojockey is en dat hetzelfde wordt gedaan door Frits Spits. Dan denk ik: waar is dat voor nodig? Wat een popconcert namelijk dood maakt, is een presentator die zegt, nadat een bepaalde artiest is uitgezongen: �Dat was mooi en ingetogen gezongen.� Zo�n opmerking is meer dan dodelijk en verder heeft een popmusicus helemaal geen legitimatie achteraf nodig. Popmuziek heeft niks nodig, behalve de muziek zelf.

Het poppodium in Nederland is op een angstaanjagende manier aan het vertrutten. Als ik de zanger van Blof hoor praten, dan heb ik steeds het gevoel dat er een brave dominee staat te lullen. Niks tegen de muziek van deze zanger, maar het brave is iets dat thuis hoort bij Rene F. of Marco B. Zoals wij allemaal weten is Rene F nogal ordinair, hij beweegt als een autistisch nijlpaard en praat nooit over zijn muziek, maar hij lult uitsluitend over dingen als of hij een stadion vol krijgt en of het weer geschikt zal zijn voor zij volle stadion met ordinaire geblondeerde wijven. Rene F. wordt meer en meer iemand die louter bestaat uit de making of Rene F.. Marco B. is ook zo� schat waar ik een beetje misselijk van word. Hij staat iedereen altijd beschaaft te woord, hij is altijd netjes en krijgt met zijn vrouw steeds maar kindjes.

Popartiesten moeten dom zijn en mooie muziek maken. Ze moeten geen romans gaan schrijven, ze moeten niet zeggen dat ze ook van klassieke muziek houden en ze moeten al helemaal niet in koffietijd gaan zitten. herman brood in koffietijd! Ik bedoel maar: waar moet dat heen?

Zoals trouwe lezers misschien weten, zie ik niks in Rob de Nijs. Rob de Nijs moet zich niet laten interviewen, want wat hij zegt, is te pijnlijk voor woorden. Maar �en nu komt het- Rob de Nijs is als live-artiest in Nederland nagenoeg ongeslagen. Ik ben wel eens stiekem gaan kijken naar Rob de Nijs en ik heb genoten, terwijl ik dat niet kan zeggen van de laatste aflevering van pinkpop (gezien op de buis).

Ik zag bij Pinkpop mensen na hun laatste nummer zwaaien naar het publiek, ik hoorde ze zeggen: �Bedankt, jullie waren fantastisch,� en ik heb ze ook �voordat ze een song gingen ingen- het liedje even horen uitleggen. Het is nauwelijks voor te stellen: popmuziek bestaat vijftig jaar, popmuziek heeft te maken met opstand en veel lawaai, popmuziek heeft te maken met een ontzettende hekel aan je ouders en ik zie godverdomme al die Nederlandse popjongens en popmeiden als tuthola�s op het podium staan. Een popzanger die zijn publiek bedankt! Een popmeisje dat haar liedje gaat uitleggen! Frits Spits die tussen elk liedje een praatje houdt! Waar moet het heen met de popmuziek?!

Ik wee wel waar het heen gaat, want ik heb het 35 jaar geleden al eens meegemaakt. Eerdaags gaat gewoon het doek dicht als een band is uitgespeeld. Dat deden ze namelijk ook bij het eerste concert van de stones in Nederland. Kortom: popmuzikaal Nederland vertut en vertrut!


11-28-02 08:04 PM
Angiegirl
quote:
egon wrote:
herman brood in koffietijd! Ik bedoel maar: waar moet dat heen?



Nou Boudewijn, dat zal in elk geval niet meer gebeuren...

Great, with every compilation of Boudewijn on TV they play Stones songs!