ROCKS OFF - The Rolling Stones Message Board
A Bigger Bang World Tour 2005 - 2006
Thanks Throbby!!
Mobile stage - Fenway Park, Boston - August 21, 2005
© Throbby
[ ROCKSOFF.ORG ] [ IORR NEWS ] [ SETLISTS 1962-2003 ] [ FORO EN ESPAÑOL ] [ BIT TORRENT TRACKER ] [ BIRTHDAY'S LIST ] [ MICK JAGGER ] [ KEITHFUCIUS ] [ CHARLIE WATTS ] [ RONNIE WOOD ] [ BRIAN JONES ] [ MICK TAYLOR ] [ BILL WYMAN ] [ IAN "STU" STEWART ] [ NICKY HOPKINS ] [ MERRY CLAYTON ] [ IAN 'MAC' McLAGAN ] [ LINKS ] [ PHOTOS ] [ JIMI HENDRIX ] [ TEMPLE ] [ GUESTBOOK ] [ ADMIN ]
CHAT ROOM aka The Fun HOUSE Rest rooms last days
ROCKS OFF - The Rolling Stones Message Board
Register | Update Profile | F.A.Q. | Admin Control Panel

Topic: In Dutch: Uit de telegraaf: stones niet naar arena(?) incl reacties van lezers! Return to archive
August 19th, 2005 07:23 AM
egon Uit de beste krant van nederland

http://www.telegraaf.nl/prive/24341101/Stones-fans_willen_niet_naar_de_ArenA.html#reacties


Topbands kiezen zelf

Stones-fans willen niet naar de ArenA
door Dennis Naaktgeboren en Nathan Vos
AMSTERDAM/ROTTERDAM - Rolling Stones-fans zijn een protestactie begonnen om hun helden tijdens de nieuwe wereldtournee uit de Amsterdam ArenA te houden. De rockliefhebbers klagen steen en been over de 'grootste galmbak van West-Europa' en willen de oude rockers het liefst naar de Rotterdamse Kuip halen.




Foto: AP

Steeds meer concertgangers weigeren de ArenA te bezoeken omdat de akoestiek bij grote concerten daar te beroerd is. Fans van onder andere de Rolling Stones, U2 en Bon Jovi opteren voor de Kuip. Honderden rockliefhebbers roepen concertorganisator Mojo in een boze brief op de ArenA voortaan te mijden. Zij vrezen dat de 'Bigger Bang'-concerten, die gitarist Keith Richards deze week aankondigde, in Amsterdam zullen plaatsvinden.

Mojo heeft de klachten van boze Rolling Stones-fans over de ArenA ontvangen en zegt bereid te zijn om met hen om de tafel te gaan zitten. „Maar bij die grote jongens hebben we echt geen invloed op de plek waar ze gaan spelen.”

„U2 en de Stones zeggen gewoon dat ze naar Amsterdam willen”, legt Jan Willem Luyken uit. „Wij zorgen ervoor dat de kaarten verkocht worden, er beveiliging is en dat de artiesten bij wijze van spreken zó het stadion binnen kunnen rijden.”

Komt het zover, dan zal Stones-fanaat Rob Schoenmakers uitwijken naar het buitenland. „Ik ben al 32 jaar fan, maar ik vertik het om nog naar de ArenA te gaan”, zegt hij. „Dan rijd ik nog liever naar Duitsland of België om ze daar te zien.Voor alle liefhebbers is het een verschrikking.”

De enorme galm in de betonkolos maakt de stemmen bijna onverstaanbaar en de muziek praktisch onontwarbaar. Tienduizenden U2-bezoekers hadden recentelijk geen idee welke wijsheden voorman Bono Vox te berde bracht, omdat diens stem dankzij het dichte dak en de betonnen tribunes meervoudig weerkaatst werd.










Uw reacties: De Arena is een top stadion. Als de stones fans het een galmbak vinden moeten ze ergens anders naar toe gaan. Wat denken ze wel
Ajax, kampioen vr 19/8, 09:49

Grappig, dezelfde klacht gold vroeger voor 'de Kuip'. Tja ... de stones in het accoustiek genieke Vredenburg (of voor de oldies : Kurhaus) gaat niet gebeuren.
R.W. Oods, Amsterdam Zuid Oost vr 19/8, 09:49

Volkomen terrecht, ik ben deze zomer bij U2 geweest en inderdaad, ondanks een prachtige performance van de band zelf, is het één grote galmbak.
Jan Koster, Roden vr 19/8, 10:03

jezus waar maken mensen zich druk om geen leven
Thanh Dinh kong, hoorn kersy vr 19/8, 10:03

Stones horen in de Kuip! Arena is vervloekt...
Michael, Waddinxveen vr 19/8, 10:03

Dan rijden die fans die het niet eens zijn met de Arena toch naar een ander land. Ze zullen de boel heus niet omgooien voor een paar fans.
Inge, Leiden vr 19/8, 10:03

EINDELIJK zijn er meer mensen die WALGEN van die Arena. Ze moeten naar de Kuip gaan en daar 7 uitverkochte concerten geven.
Jean Pierre , Helmond vr 19/8, 10:03

Er is maar 1 poptempel in Nederland en dat is De Kuip! Dus terecht dat fans klagen, het geluid in de Arena is echt onder de maat.
Jeroen van Kerkwijk, Schiedam vr 19/8, 10:03

helemaal mee eens. Vooral als het dak dicht is. Ben paar jaar geleden ook bij de stones in de arena geweest en ook bij U2 dit jaar. Blijft gewoon klote! Mijden die Arena!
Ronald, Amsterdam vr 19/8, 10:04

Ik ben dan geen Stones fan maar kan goed begrijpen dat ze niet naar de Arena willen. Ben zelf naar U2 geweest en daar viel het wel mee omdat we redelijke plekken hadden maar veel mensen hadden het minder getroffen. Stones naar de Kuip!!!!!!
Chantal, Purmerend vr 19/8, 10:04

De Arena is ook tien keer niets. Heb er nog nooit een sfeervolle situatie daar meegemaakt
, vr 19/8, 10:04

Dat ze lekker naar megaland komen in Landgraaf!!! Hebben ze 2 keer eerder gespeeld en was PERFECT. Kunnen 65.000 mensen terecht.
Vincent, Heerlen vr 19/8, 10:04

Nee MOJO kan er niks aan doen...die zijn alleen maar bang dat ze lucratieve inkomsten mislopen! Gewoon massaal boycotten die stad!
C., G. vr 19/8, 10:04

Tsja.. Heel belangrijk natuurlijk.. Ga toch gewoon in de buitenlucht staan als de Arena je te min is. Waar al over geklaagd wordt! Nederland Klaagland!
AM, NL, helaas... vr 19/8, 10:05

Nou ik ben het met de fans eens.... Ik ben naar een Bonjovi concert geweest in de ArenA en bij sommige nummers hoorde ik pas halverwege het nummer, welk nummer ze aan het spelen waren. Er is mij toen verteld dat het geluid in het veld wel beter zou zijn dan op de tribunes..... dus dat hoop ik dan maar, dan is er iig nog iets goeds aan dat gebouw..
Cil, Den Haag vr 19/8, 10:05

Helemaal mee eens. Ga om die reden al jaren niet meer naar de Arena.
Ingrid, Papendrecht vr 19/8, 10:05

Ik ga ook liever naar het buitenland voor een Stones concert dan naar Amsterdam. Ik heb de Stones al eens in de ArenA gezien en de daarop volgende tour in De Kuip in Rotterdam. Dat laatste concert was een verademing, zelfs achterin op de tribunes was het geluid fantastisch en de sfeer heel erg goed. Amsterdam is een sfeerloze bak waar je beter met een walkman op (met daarin live cd's) de Stones "live" wil gaan zien. Bovendien is de verbinding van treinen vanuit Rotterdam nog steeds vele malen beter dan vanuit Amsterdam.
Richard van Oosterhout, IJsselstein vr 19/8, 10:06

Hoi Fans, Ben nog nooit bij de Stones geweest, wel twee keer in de Arena bij een concert van Bon Jovi en natuurlijk de afgelopen keer bij U2 en ik kan alleen maar met de Stones-fans meehopen, dat het inderdaad niet gehouden wordt in de Arena, want dat is in 1 woord gezegd inderdaad het slechtste stadion voor een concert en zo onzettend jammer voor de echte fans. De mensen liepen daar tijdens deze concerten met oordopjes in om te kunnen verstaan wat er gezegd werd. De Kuip is voor dit soort concerten de place to be !! Ik duim met jullie mee, dat het dan ook daar gaat gebeuren !!
M., Delfzijl vr 19/8, 10:06

Ze zijn gewoon gefrustreerd dat ze met hun rolators en wandelrekjes niet meer de trappen van de arena op kunnen. Misschien is de aula van bejaardencentrum "het eindpunt" wat?
Bejaardenrock, vr 19/8, 10:06

Groot gelijk, het geluid is inderdaad verschrikkelijk in de Arena. Bovendien is het daar ongezellig en dan heb ik het nog niet eens over het betalen met die achterlijke "arena's". Grr
Karin, Nijmegen vr 19/8, 10:07

Ik sta hier volledig achter. Tijdens het laatste concert van de Stones in de Arena was de akoestiek dramatisch slecht. Het is dat ik al mijn hele leven Stones-fan ben, anders had ik de numnmers niet eens herkend, laat staan de tekst verstaan. Het laatste concert in de Kuip was daarentegen perfect.
J. van Pelt, Dordrecht vr 19/8, 10:07

Eindelijk wordt er eens actie ondernomen, ben er nog nooit in geweest en zal er ook nooit heen gaan, dan maar naar het buitenland, maar de Arena, never en nooit niet,
Henry, Almere vr 19/8, 10:07

Eindelijk actie Ik ga na 1 keer Arena hier nooit meer heen .Kan je beter thuis blijven klinkt echt als bagger.Natuurlijk ga je ook voor de sfeer maar dan moet het geluid wel normaal zijn anders is het zonde van je geld
Ton, Mijnsheerenland vr 19/8, 10:07

Ben naar de verschillende concerten geweest in "De Kuip" te Rotterdam en daar is het heel goed. Laatst ben ik geweest naar het concert van U2 (die ik uiteraard ook in de Kuip heb gezien) en natuurlijk was het fantastisch MAAR....de Arena heeft een akoestiek van een ouwe klomp. echt belabberd. Dat ding is echt alleen maar geschikt voor dat idiote voetballen en nergens anders voor. Misschien nog om af te breken... Maar voor Popconcerten totaal ongeschikt. ik ondersteun dus ook deze actie om de Stones uit de Arena te houden. Ga naar de Gelderdome of naar de Kuip of blijf weg Stones.
Herman, Helmond vr 19/8, 10:08

Overdrijven is een vak appart zo zeggen we in Nederland. Ik heb juist weer slechte ervaringen met de kuip,waar ik destijds vele concerten hebt gevolgd! De arena is juist prettig om in te zitten.,veilig en overzichtelijk. Echo's en weerkatsing van het geluid kan in de meeste gevallen ter plaatse worden opgelost. Voor de trouwe Stones fans raad ik aan om de Rolling Stones te gaan bewonderen in het londense Hidepark.,daar sta je zo'n 500 meter van het podium verwijderd,en met een beetje geluk heb je ook nog een gratis regenbui met je dure toegangskaart. Ik begrijp wel waarom de vele stonesfans de Arena willen vermijden...omdat zelf meegebrachte alcohol niet langs de strenge controle komt! Daarnaast is de liging en het openbaarvervoer naar de Arena toe perfect! Het spijt me Stonesfans...dat jullie geen SATISFACTION hebben met de keuze van optreden door de bandleden van de Roliing Stones zelf.
[email protected], Amsterdam vr 19/8, 10:09

De Arena is een mooi! stadion om in te voetballen de arena is geen concertzaal en zal ook altijd een galmbak blijven, de kuip en de Goffert zijn wel goeie plakken voor concerten al jaren. Ook wij gaan niet langer naar de arena voor popconcerten je betaald om muzien te horen en niet om een dicht dak te zien en een onontwarbare brei van geluid. MOJO Afnokken met die Arena
John, Rotterdam vr 19/8, 10:09

Wie wil er nou naar de Arena? Geen mens toch? F4ever!!!!
Bert Teunisse, Amsterdam vr 19/8, 10:09

Laat de ArenA aub alleen voor voetbal gebruikt worden! Heb al menig concert meegemaakt daar en het geluid is niet om aan te horen.... en de Stones verdienen wel beter...
dano, Deventer vr 19/8, 10:09

Ach ja, gras groeit er niet, het is a-koustisch (zelfs voor rock-n-roll herrie). Maar het heeft een hoop geld gekost, dus hebben we er nog lang plezier van
Eric, Belgie vr 19/8, 10:09

De arena is een mooi VOETBAL-Stadion zeker geen concert-stadion
ajax fan, anti stones vr 19/8, 10:09

De Arena is gewoon een flop, zowel voetbaltechnisch als op acoustisch gebied. Bouwkundig is het gewoon een flop. Ik geef alle Stones fans volkomen gelijk, zelfs bij housefeesten als Sensation merk je al dat de acoustiek niet over houdt. En de sfeer is in bv De Kuip veel beter door het oudere karakter van het stadion
Bosschenaar, Den Bosch vr 19/8, 10:10

ArenA.... Was dat niet dat miljoenenproject waar de grasmat het niet deed en zelfs de voetballers niet goed kunnen horen wat ze elkaar toeroepen omdat Ajax zo hoog nodig De Meern moest slopen omdat het daar te bouwvallig zou zijn? Kijk dan naar Sparta: de voorkant van het Kasteel laat je staan (gigantisch mooi!) en je draait het veld wat er achter ligt een kwart (best knap midden in Rotterdam-Noord waar het toch best krap is) en je bouwt het hele zwikkie van de grond af opnieuw op. Staat er niet in het clublied van die andere Rotterdamse club: geen woorden, maar daden?!?
een echte voetbal-fan, gouda vr 19/8, 10:10

De Arena is slechts voor een ding goed: sloop! Een Ajax-fan!
Jason, Amsterdam vr 19/8, 10:10

De ArenA is een waardeloze plek als het gaat om het geven van concerten. Dit door de zeer belaberde geluidskwaliteit. Geen enkele artiest komt daar goed tot zijn recht. Echte zonde van je geld als je verwacht een, voor wat betreft het geluid, goed concert te krijgen. Tja, dan is de Kuip in Rotterdam echt stuken beter.
Dick, Spijkenisse vr 19/8, 10:10

Nee, de Stones klinken lekker!!
Jeroen, Leiden vr 19/8, 10:10

Het is wel goedkoop, je krijgt het concert minimaal 2x te horen voor de prijs van 1. Voor echte muziekliefhebbers is het inderdaad een verschrikking te luisteren in die betonnen badkuip. MOJO kan heus wel advies uitbrengen richting management van groepen. 1x in de Arena geweest jaren geleden (toevallig de Stones) maar nooit meer, meerdere malen in de Kuip en het verschil is gigantisch.
Muziekliefhebber, Delfgauw vr 19/8, 10:10

Het enige dat de stones vandaag de dag nog kunnen IS galmen.
Hans, Den Helder vr 19/8, 10:10

De enorme galm in de betonkolos maakt de stemmen bijna onverstaanbaar en de muziek praktisch onontwarbaar. Tja, ook de Rolling Stones worden een dagje ouder.
Rollende , Steen vr 19/8, 10:10

Ik heb een aantal concerten in stadions meegemaakt en geen enkel stadion is een concertgebouw, maar de ArenA is simpelweg ongeschikt voor muziekevenementen. Er is geen touw meer vast te knopen aan wat de artiesten aan het doen zijn....zonde van het geld
Marcel, Elburg vr 19/8, 10:10

De Kuip ? Hou toch op. Dat wordt heel binnenkort overstemd door de grootste moskee. Nee, beter is om het optreden gewoon in de Arena te houden
Anti feyeNOOIT, Rotterdam vr 19/8, 10:10

Geluid bij U2 in Arena was slecht op 13 juli 2005. Het was warm en toch blijft het dak van de arena dicht. Volgende keer weer in de Kuip.
U2, Dublin vr 19/8, 10:10

IK BEN AL JAREN FAN VAN U2 EN BEN OOK NAAR HET CONCERT GEWEEST IN DE ARENA, IK HOOP DAT ZE DIT ECHTER NOOIT MEER ZULLEN DOEN,HET IS EEN MOOI STADION, MAAR VOOR CONCERTEN HELEMAAL NIETS, MOEST AF EN TOE OP HET SCHERM LIPLEZEN OM TE WETEN WAT HIJ ZONG, THE EDGE KLONK AF EN TOE ALS EEN KAT WAARVAN JE OP ZIJN STAART STOND,DE ARENA IS BLIJFT VOOR EEN CONCERT HELEMAAL NIETS,EN VOOR DE EERSTE REACTIE, DAT WE DAN ERGENS ANDERS HEEN MOETEN, LEES HET BERICHT NOG EEN KEER, DAT IS JUIST WAT WE WILLEN,DUH!!!
COENTJE, ROTTERDAM vr 19/8, 10:11

Volkomen gelijk. Ook ik ben bij U2 geweest op zaterdag. Als je 75 euro betaalt voor een kaartje mag je toch op zijn minst goede geluidskwaliteit verwachten. Kane op het Zilverstrand in Almere had nog een beter geluid. Miaschien moet Mojo daar concerten gaan houden.
Bart, Amsterdam vr 19/8, 10:11

Denk niet alleen de Stones fans maar iedereen die daar een concert gezien heeft. Jaren geleden Michael Jackson en vorig jaar Red Hot Chilli Peppers. Ik had verwacht dat ze na zoveel jaar het wel in orde hadden gemaakt, maar niets was minder waar. Vorig jaar was het geluid ook niet om aan te horen. De ArenA is een Sport ArenA en geen Muziek ArenA. Voor goed geluid bij concerten moet je in de Kuip, Ahoy of H.Music Hall zijn.
Goeffrey Moorden, Amsterdam vr 19/8, 10:24

Ik vraag mij af waar iedereen zich zo druk over maakt. Of de Stones goed klinken hangt niet zozeer af van het type stadion waarin zij spelen alswel de vorm van de dag. Ik heb ze afgrijselijk horen spelen in kleine clubs en fantastisch in galmbakken. Dat laatste overigens een jaartje of 20 geleden want inmiddels rooit het er niet meer op. Jagger declameert tegenwoordig zijn teksten en de interactie tussen Wood en Richards rammelt al jaren.
Fred de Haas, Rotterdam vr 19/8, 10:24

Ach , waar zeuren jullie over , wat kost een kaartje nou helemaal , slechts een eurotje of 80, en gratis een "kerkelijk " effect.
Fred Klets, Den Haag vr 19/8, 10:24

Ik heb o.a van de stones de dubbel-cd "Love you Live" uit de jaren 70. Daarop staan welgeteld 2 nummers die goed uitgevoerd zijn, de rest is afgrijselijk VALS. Dus die Rolling Stones kunnen beter weer op muziekles. Dit is de meest OVERSCHATTE band EVER. De ArenA is véél te veel eer voor die heren. Let wel, ik zeg dus niet dat alles slecht is van de Stones maar "Live" heb ik ze altijd al een regelrechte aanfluiting gevonden. Boudewijn Buch is toch dood dus dan mag dit wel eens gezegd worden! O shit, Diederik van Vleuten is er nog natuurlijk.....sorry!
Bert, amsterdam vr 19/8, 10:24

Afbreken, slopen dat ding. Bouw er een fatsoenlijk niet galmende concertzaal. Enna dat voetballen....schaf dat maag totaal af.
Broeder, Amersfoort vr 19/8, 10:24

Ik heb geen verstand van de Arena, maar misschien het dak open bij het concert ? Echte fans zullen een regenbui niet erg vinden.
corrector, Groningen vr 19/8, 10:24

Ik ben diverse keren in de Arena geweest voor het bijwonen van concerten. Alle keren dat ik daar geweest ben heb ik geen last gehad van het geluid. Absoluut geen nagalm of wat dan ook. Dus de kritiek vindt ik nogal overtrokken. Alsof de kuip geweldig is.
Dirk, Rotterdam vr 19/8, 10:24

Ik ben naar David Bowie geweest in de Arena met Anouk als voorprogramma en het geluid was inderdaad ,zacht uitgedrukt, belabbert. Het galmt alle kanten op Echt doodzonde van je geld om naar een concert naar de Arena te gaan.
Eppie, Haarlem vr 19/8, 10:24

ARENA is goed genoeg voor die ouwe lullen,; het wordt tijd dat ze met pensioen gaan
ha ha, vr 19/8, 10:24

Fantastische actie! Ben een verstokte Stones-fan, en een regelmatige concertganger, echter in de Arena zullen ze mij niet meer spotten. Gemiste kans, die galmbak! Mijn inziens kunnen Artiesten en fans niet zonder elkaar, dus wanneer de gesprekspartner, van de Ned. concerten, richting management Stones aangeeft dat de Arena borg staat voor erbarmelijke geluidsomstandigheden, lijkt me dit voor iedere artiest bespreekbaar. Mocht dit niet het geval zijn, moeten we ons afvragen of we de kas nog wel willen spekken! Succes ermee!
Minou, Maastricht vr 19/8, 10:24

Nederlanders klagen oh zo graag!!! Kunnen ze naar de Stones, een echte luxe, is het weer niet goed.
, vr 19/8, 10:24

In 1996 tijdens de tour van Michael Jackson had ik toen al hetzelfde! het geluid viel mij ook wat tegen. was ook met open dak en 80.000 man. het ziet er top en mooi uit maar qua geluid kan het beter.
S., Hoogezand vr 19/8, 10:24

Wat een hoop onzin. Alle grote namen in de muziekwereld willen optreden in de Arena. Wie zijn de " stones-fans" om te bepalen waar de Stones optreden? Ik wil de kuip te klein voor een optreden avn de Stones
EEN ECHTE STONES FAN, AMSTERDAM vr 19/8, 10:24

Wat een heisa zeg, ik ben er geweest met de toppers en hazes veleden jaar, er mankeert niets aan de arena, en als een of andere dombo er problemen mee heeft dan pech, en misschien zou het kunnen zijn dat de kuip beter voor concerten is ( want voetballen kunnen ze niet daar ) dat doen ze in de arena wel hahaha ach waar gaat dit over, grow up.
ja wat denk je een ajaxfan, vr 19/8, 10:24

op het veld valt het nog wel mee, maar de zit plaatsen zijn idd een ramp. 1 keer een concert van eminem gezien vanaf de 2de ring. Ik hoorde niet eens welk nummer hij rapte. een grote ruis.
ivo, hulst vr 19/8, 10:24

Hahaha, rock muziek en goede akoustiek: dat zoiets in één zin samengebracht kan worden.
Peter, Berghem vr 19/8, 10:24

Mee eens, ben vorig jaar naar de chilli peppers geweest, verstond er helemaal niets van, zeker niet als ze het dak dicht gaan doen. Concerten moeten gewoon in de open lucht en dus in de kuip en als het regent plu op en genieten. De arena is een commerciele bak zonder aspecten als kwaliteit en charme.
Dennis, Amsterdam vr 19/8, 10:24

wat een gezeur over de Arena, ik ben er verleden jaar geweest met de toppers en hazes en er is niets mis mee hoor, het is net wat je horen wil, en ja de kuip wat zal ik zeggen voetballen kunnen ze er ook niet , dat willen ze compeseren met een concert hij is leuk, nee geef mij de Arena maar, het is allemaal lekker belangrijk hoor
ajaxfan, lelystad vr 19/8, 10:24

Vreemd dat de "concertorganisator" Mojo geen invloed kan uitoefenen op de wensen van een band. Wie organiseert er nu ? Wie verdient een dik percentage over de verkoopkosten van de (steeds exorbitant duurder wordende) concertkaartjes ? Dankzij de monopolie positie is het bijna onmogelijk om een concert buitenom Mojo te organiseren. Wat blijkt dan ! De concerten die ze niet organiseren zijn gezelliger, goedkoper en daardoor leuker. Ook hier geld dat Mojo geld wil kloppen uit de zakken van muziekliefhebbers en zich dus niets aantrekt van datgene wat muziekliefhebbers graag willen meemaken (geluid en sfeer). Lekker makkelijk geld verdienen en er niets voor terug doen. De klant is al lang geen koning meer in dit kikkerlandje, gelukkig klein genoeg om snel in het buitenland te zitten.
Richard, Keith vr 19/8, 11:17

Mijn eerste en laatste concert in de arena was met Kane. Viel verschrikkelijk tegen door het abominabele geluid (je krijgt wel waar voor je geld: twee keer geluid voor de prijs van 1). Lang geleden heb ik de Stones in Den Haag op het malieveld gezien, en dat was een schoolvoorbeeld hoe het ook met geluid kan: perfect! (open ruimte, maar toch). In de Arena zien ze mij niet meer voor muziek.
Thebug, Apeldoorn vr 19/8, 11:17

Sympathy for the Arena? Mojo moet niet zielig gaan doen, want ze hebben een behoorlijke vinger in de pap. Ik ben helemaal geen Stones-fan, maar een Earring-fan. Ik kreeg afgelopen Pinkpop helemaal het gebrek toen ik van Barry Hay hoorde dat de Pinkpoporganisatie de Earring al veel eerder/vaker had willen hebben, maar dat het tegen werd gehouden door Mojo. Die vonden het niet commercieel genoeg. Even afgezien van het feit of je wel/niet van de Earring houdt, het toont wel aan dat Mojo wel iets meer te vertellen heeft over het programma, de concertlokaties ed. Laatste keer dat ik de Arena bezocht was met Kane/Anastacia/Bon Jovi. Ook toen een enorm kutgeluid. In het algemeen lenen stadions zich niet voor concerten. Die dingen zijn gebouwd voor voetbalwedstrijden. Met accoustiek is absoluut geen rekening gehouden. Uitzondering hierop is het Gelredome in Arnhem. Paar jaar geleden U2 daar gezien, zat helemaal hoog achterin en toch supergeluid. Nadeel is dat het te klein is voor de Stones. Gezien de prijs van de toegangskaarten vind ik dat er wel degelijk kritisch naar dit soort argumenten geluisterd mag worden. Als je (minimaal) EUR 50,= uitgeeft voor een concert (komt parkeren en achterlijke Arena's nog bij) en je gaat na afloop met een klotegevoel naar huis dan rij je de volgende keer inderdaad liever naar Duitsland.
een Earring fan, vr 19/8, 11:17

eindelijk eindelijk actie het liefst geen enkel concert wat mij betreft meer in de Arena. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de artiesten voor de Arena kiezen ( hadden jullie vorig jaar d.bowie zelf zijn commentaar moeten horen toen die in de arena was; hij maakte er maar een grapje over .......) Dus lijken me er inderdaad meer krachten achter de schermen te zijn die bepalen waar er wordt opgetreden We ( stonesfans) zouden toch ( in deze e-tijd) het impressario van de stones kunnen "bestoken" met mails of anderszins een actie kunnnen opzetten dat de Arena niet te harden is. Inderdaad beter de Kuip of Goffertpark of de 2 drafbanen ( groningen ; landgraaf) buiten dus want ook het Gelredome is niet alles
tjeu vorstenbosch, boxtel vr 19/8, 11:17

Ik snap best wel waarom ze al die grote artiesten zo graag in de Arena stoppen. Grote artiesten = publiek = inkomsten = eindelijk die grote schuld die nog steeds op rekening van Ajax en die ontwikkelaars staat eens af kunnen betalen. Als over 50 jaar die schuld eindelijk is afbetaald kan dit kolos ook eindelijk tegen de vlakte (als dat niet eerder gebeurd omdat het onbewoonbaar verklaard is).
rianne, gouda vr 19/8, 11:17

tja je zal maar Stones fan zijn, dan maak je je druk om DIT soort dingen. Lekker Belangrijk!!! Get a Life zeggen wij nuchtere rotterdammers dan
RK, Rotterdam vr 19/8, 11:17

heb nooit begrepen wat voor functie die veredelde betonbak heeft zker niet voor voetbal TUKKER 4-LIFE
TUKKERS RULES, enschede vr 19/8, 11:17

nou nou vind iedereen wel een beetje overdreven!!!!!!!!!!!!! als je een echte fan bent maakt het je niet uit waar en wanneer. het enige dat moet tellen dat je er bij wil zijn. kijk a'dam cs is al een tijdje een probleem dat weten we allemaal maar dat is echt niet het enige stadtion hoor in a'dam dus cs kan je gewoon vermijden hoor je moet toch in de bijlmer zijn dus kan j beter daar in de buurt uitstappen. ik heb nog nooit gehoort dat het muziek daar te hard of niet mooi is dat was alleen met de allereerste concert van micheal jackson met toen de tijd in het voor proggama trijntje ooserhuis met total touch zoiets heete hun band/groep vroeger.dat is het enige wat ik ken met klachten dan. als die mensen niet naar onze mooie arena willen komen dan blijven ze maar lekker thuis voor de buis!!!!!!!! en de stones moet maar lekker kijken waar gewoon de meeste mensen in kunnen,dat weet ik niet welke meer mensen kan verdragen. nou veel plezier mensen met thuis zitten want als het goed is komen ze niet meer,de laatste hier in nederland hoor!!!!!!!!!!
arena fan, amsterdam zuidoost vr 19/8, 11:17

Het geluid van U2 was op de tribune slecht. En inderdaad van die wijsheden van Bono heb ik helaas maar weinig verstaan. Twee dagen daarna bij mijn volgende concert van U2 merkte ik het enorme verschil in de geluidskwaliteit. Ik stond toen recht voor het podium. Ik vind het altijd jammer dat ze altijd dat dak dicht doen waarschijnlijk vanwege de geluidsoverlast. Toen met Red Hot Chilli Peppers was het geluid ook trouwens bar slecht (ook dak dicht).
Michiel, Amsterdam vr 19/8, 11:17

Een paar weken gelden naar U2 geweest in de Arena. 80 euro voor een kaartje en ik zat hoog in de 2e ring. Het podium was zo klein dat ik het concert op videoschermen heb gezien. Het geluid was zo slecht dat ik Bono niet kon verstaan als hij sprak. En aan de mensen die reageren waarom het dak niet van de Arena kan: Dat mag niet vanwege geluidoverlast. Liever in de regen in de Kuip, dan geen geleuid en sfeer in de ARena.
rob, Gouda vr 19/8, 11:17

De Arena Nooit meer graag, je hoort het geluid 3x Jammer van het stadion maar helaas. Graag de rest van de concerten in de kuip of ergens anders maar NOOIT MEER in de grootste ECHOPUT VAN NEDERLAND
U2 FAN, vr 19/8, 11:17

Waarom spelen ze eigenlijk niet gewoon in Paradiso. Topzaal, goed geluid en een leuke sfeer!
Jim, Amsterdam vr 19/8, 11:17

Ook tijdens voetbal is er geen sfeer daar. Men doet wel hun best om er wat van te maken, maar je komt in een fabriekshal terecht zonder enige warmte. Muziek en omroepen van de stadion speaker hoor je vrijwel niet. Bovendien is de tweede ring zo stijl dat het tamelijk gevaarlijk is als je niet een goed evenwichtsorgaan hebt. En by the way: waarom reageren er mensen die zeggen "wat een gezeur"? Laat ieder zijn zegje doen en hou je er niet van sodemieter op...
Betonne pisbak hater, Islamsterdam vr 19/8, 11:17

Eindelijk iemand die durft te zeggen dat de ArenA WAARDELOOS is. Ook ik ben voor veel geld naar de ArenA gegaan voor de Stones. Ik heb ze niet gehoord (zat 2de ring). Zowel het Feyenoordstadion als Groningen in een woord GEWELDIG. Beiden hadden ook de aan en afvoer van het publiek GOED geregeld. Ook daarin was de ArenA meer dan waardeloos. IK KOM DAAR NOOIT MEER AL KRIJG IK HET MOOISTE AANBOD VAN DE WERELD. DE Stones met de ArenA... dan gaan ze maar zonder mij!!!!!
J.Schuurman, Houten vr 19/8, 11:17

Belachelijk ben er een paar jaar geleden ook geweest en heb er niks van gemerkt . Waarschijnlijk één zeurpiet die het stukje heeft geschreven .
Jeroen, Amsterdam vr 19/8, 11:17

Persoonlijk vind ik dat het klopt ben naar 2 concerten van u2 geweest en een van de red hot chili peppers alle drie een galm om misselijk van te worden waarom niet outdoor goffertpark of zoiets betere geluid heb je dan niet kunnen ook 70.000 mensen komen verdienen ze toch ook genoeg
Frank, Nijmegen vr 19/8, 11:17

helemaal gelijk, laatst met u2, tis echt heel jammer dat het geluid zo slecht is in de arena. verder was de arena nog eens gesloten, dus het was super warm daarbinnen. Ik ben al vaker in de kuip geweest en dat was fantastisch goed. je gaat toch voor de muziek, dus als die niet goed klinkt is dat gewoon balen!!
anne, doetinchem vr 19/8, 11:17

er is maar één plek waar de stones moeten komen en dat is HET GOFFERTPARK in nijmegen
leon131, ergens op aarde vr 19/8, 11:17

Hoe het geluid klinkt ligt niet zo zeer aan het stadion danwel aan de plek waar jij je in een stadion bevind. Sta je voor bij het podium dan is het geluid ook in de ArenA prima. Eminem, Phil Collins... was allemaal prima geluid. Zit je echter op de tribune dan galmt het ja. Maar da's overal zo!
Arjan Paul van de Wouw, Vleuten vr 19/8, 11:17

Dat de Stones fans niet meer naar de arena in Amsterdam willen, kan ik volledig begrijpen. ik was recent bij het U2 concert en dat was voor de eerste maal, dat ik een concert daar bijwoonde en het was meteen de laatste keer. De Arena is VOLSTREKT ongeschikt voor concerten, althans zoals ik dat met het dak dicht heb meegemaakt.
Dirk, Zaanstad vr 19/8, 11:17

Ben vorige keer naar de Stones geweest in de Arena. Ik kon amper horen welk nummer er werd gespeeld... Nog nooit zo'n goed gesprek gevoerd met mijn vrouw. Simpel: ik ga dus niet meer naar de Arena voor welk concert dan ook.
e.verhulst, muiden vr 19/8, 11:17

Financieel begrijp ik dit verhaal wel. Maar een VOETBALSTADION is toch architectonisch ook niet ingericht voor een Muzikaal concert?? Ik begrijp de klachten wel en eigenlijk zouden voetbalstadions voor sportevenementen gebruikt moeten worden. Voetbal bijvoorbeeld. Camp Nou als voorbeeld nemende!
Lezer, Zoetermeer vr 19/8, 11:17

Arena is een concert onvriendelijk stadion niet alleen vanwege het geluid maar in de zomer vooral vanwege het dichte dak. Dit verandert de Arena in een broeikas. Mensen die een plek vooraan het podium willen en dus al de hele dag in de rij hebben gezeten hebben er het meeste last van. Je wilt je plekje niet meer verlaten anders ben je hem kwijt dus ben je gedwongen na binnen laten (na 4 uur 's middags) niks meer te drinken. Mocht je het geluk hebben dat er een verkoper langskomt mag je 2,10 EU !!! neertellen voor piepklein bakje water van 200 ML. De security mag namelijk geen water uitdelen aan het publiek uit hygienische overwegingen.
U2 Fan, Cork, Ierland vr 19/8, 11:17

Het zou inderdaad een schande zijn als ze in de Arena gaan spelen. Ben onlangs naar U2 geweest en het geluid was drama! En dat voor zoveel geld!!! Heb vervolgens een boze brief gestuurd naar Mojo, die zich zogenaamd niet bewust zijn van de slechte geluidskwaliteit want alle grote andere sterren spelen ook in de Arena, naar tevredenheid (van wie?). Wel bullshit dus, ik zou zeggen elk concert in de Arena moet door ALLE fans geboycot worden!!!!!
Marjolein Wemmers, Barendrecht vr 19/8, 11:17

He he, eindelijk eens fans die wakker zijn geworden. Ik heb dit jaar U2 al gemeden, juist vanwege die VRESELIJKE arena. Als gesteld wordt dat de bands de locatie/stad kiezen, dan zou het van MOJO een mooi gebaar zijn om de bands te informeren omtrent de erbarmelijke geluidsomstandigheden in de Arena. Dat is beter dan alleen maar de zakken te vullen en ons fans geld laten betalen voor concerten waar we niets van horen wegens het slechte geluid. Voor mij geldt dan ook: MIJD DE ARENA!
Emile Elling, Soest vr 19/8, 11:17

De ArenA A'dam in inderdaad een topstadion, vele malen mooier/beter dan De Kuip R'dam/Gelredome in Arnhem. De ArenA A'dam is en blijft het mooiste stadion van NL.Ik ga overigens NIET voor het voetbal naar de ArenA,De Kuip of Gelredome.Ik ga naar deze locaties puur voor de concerten. De parkeerplaatsen voor bussen bij de ArenA, Gelredome zijn voor rolstoelers gewoon vele malen beter bereikbaar. Bij de kuip kom je veel meer opstakels tegen zoals al beschreven in de route van de Kuip.Bij de ArenA / Gelredome dan ben je in ong.10 min. weer terug bij de bus terwijl dat bij de Kuip minstens 20/30 min. duurt. De Kuip mogen ze wat mij betreft voor concerten links laten liggen, heb vele malen liever de A'dam ArenA. En bij slecht weer (regen/onweer e.d )heb je als rolstoeler een groot probleem in de Kuip,terwijl in de ArenA het dak dicht kan.Kortom buiten locaties zijn voor gehandicapten meestal een ramp, zeker als het heeft/regent,zoals in de Kuip, Malieveld, Goffertpark Nijmegen,pinkpopterrein,Lowlands, openluchtfestivals e.d. dan worden deze buiten locaties een grote bende/ modderpoel waar je als rolstoeler dan niet meer fatsoenlijk door kunt komen. Zeker voor gehandicapten, de faciliteiten zijn in/rond de ArenA A'dam zijn er beter geregeld, 2 ruime rolstoelwc's, de busparkeerplaats is veel dichter bij dan (de grote weg achter het spoor bij de Kuip.Dan zal je eerst de woonwijk door moeten, de brug op, dan 4 kerels nodig hebben om via de trappen naar het plein voor de Kuip te kunnen, dan het plein over en er op het eind van de ingangen naar binnen te komen met rolstoel. Het betekend bij deKuip ook al vaak dat je al eerder, voor het concert is afgelopen, de Kuip al uit moet zijn, anders kom je er niet optijd uit om weer de zelfde route terug naar de bussen te maken, voordat deze touringcarbussen 30 min.na afloop weer vertrekken. Dat betekent voor rolstoelers erg veel haast om de bus, laat staan de trein weer te kunnen halen. Dan moet je als rolstoeler wel eerder weg, waardoor je een deel van het concert mist, en hopelijk nog wel op tijd bent voor de bus/trein naar huis. En als rolstoeler sta je op de rolstoeltribune op het veld, achterin op het veld, of op de 1e ring in de ArenA,zowel in de Kuip /Arena/Ahoy.Je komt als rolstoeler NOOIT vooraan te staan. Mocht je dit willen proberen dan wordt je teruggestuurd door de beveiliging. Omdat je altijd achterin staat merk je ook nauwelijks dat het geluid slecht is. Kortom laat de grote namen als U2/Stones/Bon Jovi/Tina Turner e.d maar lekker naar A'dam komen ipv naar De Kuip. Als je naar de WC moet met een rolstoel, dan is dat er maar 1. Die wc is ook nog eens veel te krap om je kont goed te kunnen keren, zeker als je er met de rolstoel en al in moet.Die wc wordt ook nog n's vaak gebruikt als opslagplaats voor schoonmaakspullen e.d.
bertk, leeuwarden vr 19/8, 11:17

De gemiddelde leeftijd van de Stones en hun fans is 80, dan hoor je toch al bijna niets meer! Waarom gaan ze niet optreden in een bejaardenhuis en laat het heilige gras met rust!!
Dennis, London vr 19/8, 11:17

Ik stel voor om het volgende concert in het bejaardenhuis te houden. Daar horen ze onderhand thuis. Geen gezicht Jagger die staat te springen en zich uit te sloven of hij eeuwig 20 blijft. Het is gewoon een karikatuur en parodie op de stones geworden. Rollatorrock noemen ze zoiets.
hans van geel, tilburg vr 19/8, 11:17

Ik ben heel vaak in de kuip geweest en vond het altijd een fantastische geluid, ben een paar keer in de Arena geweest voor verschillende concerten en weiger daar geld voor uit te geven. Waardeloos geluid, galmt heel erg. En de muziek komt niet tot zijn recht. Geef mij maar de kuip!!!
Concertganger, Haarlemmermmer vr 19/8, 11:17

Arena is helemaal niets, verplaats het en geef een exclusief concert in paradiso!
Nico, Amsterdam vr 19/8, 11:17

rollingstone stelt niet veel voor een paar overjarige ex drugs verslaafden die het van hun naam moeten hebben. maar je hoort er bij als je zegt dat je ze steengoed vindt en vond. Ikzelf vind de een paar songs uit de jaren 60\70 golden oldies. Maar wat er de laaste 15 a 20 jaar wordt uitgebracht is bagger. Dus of je die bagger nu in de Arena of de Kuip ten gehore brengt doesn't matter. Mischien dan toch maar de Arena want daar speelt de topclub AJAX!
nazir, ljouwert vr 19/8, 11:17

Ben het er helemaal mee eens!! Hoop dat er nou eindelijk eens wat aan gedaan wordt en er geen grote optreden meer zullen plaatsvinden in de ArenA. Was er afgelopen maand tijdens de U2 concerten, nou heb amper verstaan wat er gezegd werd en het was idd één grote galm. Hierdoor is was mijn hele avond, waar ik mij ZO op verheugd had, in 1 klap verpest. Idem dito trouwens bij Robbie Williams paar jaar geleden. Heeft Mojo dit nou niet door of gaat het ze echt alleen maar om het geld????
rory, maarssen vr 19/8, 11:17

Het verbaast mij dat het geluid nog steeds nog slecht is in de Arena. Ik was daar in '96 (toen was het geloof ik net open) voor een Eagles-concert met hele dure kaarten (hoe vaak komen die nou naar NL) en het geluid ging alle kanten op. Heel heel jammer. Schandalig als blijkt dat dit nu, 9 jaar verder, nog steeds zo slecht is. Blijf daar maar voetballen, maar doe de concerten ergens anders waar de bezoeker waar voor z'n geld krijgt!! We hebben het hier tenslotte niet over de prijs van een bioscoopkaartje ...
JD, S vr 19/8, 11:17

Ben zelf bij U2 geweest op 15 juli. Waanzinnig concert gezien, maar niet gehoord. De onnavolgbare klanken van de gitaar van The Edge werden geheel afgeroomd door die snelkookpan "ArenA" genaamd. SCHANDE SCHANDE SCHANDE!!!!!!!!!!!! Als of Mojo geen invloed zou hebben op waar een concert gegeven wordt. Ik weet dat Bono altijd een voorkeur heeft gehad voor de Rotterdamse Kuip. Maar Geld zal wel weer een rol spelen. Alhoewel ik toch ruim 70 euries kwijt was voor mijn zetel in Amsterdam. Een dag later heb ik nog z'n 5 kwartier buiten de ArenA gestaan tijdens het concert van de 16de en verdomt het geluid buiten bleek beter te zijn als binnen. Dus fans van de Rolling Stones, koop geen kaarten voor de ArenA, maar volg het dan gewoon van buiten het stadion.
A. Verhoeven, Alphen aan den rijn vr 19/8, 11:17

De stones moeten lekker richting Landgraaf gaan of pak die heerlijke kuip. De arena is gewoon heel heel slecht. Ik bezoek elk stonesconcert in Nederland maar ga echt geen hoge toegangsprijs betalen voor een galmbak. De organisator moet daar maar een 3x over nadenken. De stones spelen en zingen ook niet geheel zuiver meer maar dat mag dat nemen we voor lief zelf worden we ook wat ouder. maar die klote arena. Is het amsterdamse bos geen goed alternatief. ROCKS OFF
ger, amsterdam vr 19/8, 11:17

Geheel mee eens Mojo zou er goed aan doen om zich daar hun best voor te doen om met de stones te gaan praten en ik weet dat mick jagger en keith richard daar gehoor aan zullen geven zij hebben ook liever dat hun fans het geluid goed kunnen horen,beter in de regen op het malieveld dan met mooi weer in de arena, het geluid is bar slecht en het voetbal daarin ook afbreken !
stegmeijer, heerhugowaard vr 19/8, 11:17

Ik ben afgelopen weekend naar KANE geweest en dat was een superconcert met een superlocatie aan het almeerderstrand..Het geluid was super en de 32000 mensen die er waren, waren na afloop dolenthousiast . Ik ben zelf tweemaal naar de Arena geweest met Robbie Williams en Enimem, maar het geluid was echt zwaar klote!! dus mijn tip is geef een mooi openluchtconcert aan het almeerderstrand vlakbij Amsterdam..Dus fans als jullie MOJO gaan spreken geef het ff door..groetjes..
laura, Almere-Haven vr 19/8, 11:17

Helemaal mee eens, ik doe ook geen enkele moeite meer om aan kaarten voor Arena-concerten te komen. Wij proberen ook meestal Belgie of Frankrijk, desnoods Amerika. Hebben daardoor ook U2-concert in Arena BEWUST ontlopen en zullen dat met Stones ook doen. Een maal daar geweest voor de Stones, nooit meer hebben we gezegd. Als Mick Jagger zichzelf zou terug horen, zou hij ontsteld zijn. Ik geloof er niets van dat de Stones perse naar Arena willen, zijn al heel vaak in de Kuip geweest. Mojo verkoopt liever meer kaarten.
Ria de Kock, Oirschot vr 19/8, 11:17

Voor een venue die niet alleen voetbal wil brengen, maar nadrukkelijk ook als poppodium dienst wil doen, is het inderdaad stuitend om te moeten constateren dat de akkoestiek in de ArenA zo ontzettend slecht is. Denkt niemand daar dan over na bij het ontwerpen van een dergelijke locatie, vraag ik mij af.
Jimi, Amsterdam vr 19/8, 11:17

Er zijn vele concerten geweest in de Amsterdam Arena en er zullen vele volgen. Moment dat het geluid niet naar behoren klinkt is te wijten aan de geluidstechnici. Voor elk concert vindt er een soundcheck plaats. Doel van de soundcheck is om het geluid van de diverse instrumenten en microfoons zodanig in te stellen dat het geluid perfect klinkt. Moment dat het tijdens een concert het geluid te wensen overlaat kan beter de verantwoordelijke mensen hiervoor aangesproken worden. In plaats van een locatie de schuld te geven
Camille, bovenkarspel vr 19/8, 11:17

Arena is zwaar klote, dat klopt. Ben er ook een paar keer geweest. Als je echt fan bent, dan ga je er wel heen. Als je het kan mijden, zou ik het zeker doen! Ik ben ook met Madonna, naar het Gelredome geweest. Echt een drama!!! Er zijn mensen halverwege weg gegaan, omdat ze niets hoorde. Dus het Gelredome ook mijden. Voor de Stones fans; veel plezier en probeer er toch van te genieten. Voor de echte voetbalfan: Het oude stadion heet de De Meern (dat is een plaats!!) Maar De Meer!
Marjon, Utrecht vr 19/8, 11:17

Helemaal gelijk hebben ze, dat zielige excuus voor een stadion dat daar in Amsterdam staat, is al erg om in te voetballen. Maar er naar een concert gaan is nog veel erger, ik heb er ook op het veld gestaan(waar het geluid zogenaamd goed is) en ook daar was het niet om aan te horen. Geef mij maar de kuip, dat heeft een goed geluid, een leuke sfeer, en de verbindingen naar de kuip zijn beter.
Vanessa, Spijkenisse vr 19/8, 11:17

De ArenA is TOTAAL ongeschikt voor concerten. Wat een rampenbak...Betaal je een vermogen voor een kaartje en krijg je zulk baggergeluid...Een aanfluiting! Elke zichzelf respecterende band zou de ArenA moeten mijden als lepra.
Bart Smit, Roodeschool vr 19/8, 11:17





© 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected]





[Edited by egon]
Search for information in the wet page, the archives and this board:

PicoSearch
The Rolling Stones World Tour 2005 Rolling Stones Bigger Bang Tour 2005 2006 Rolling Stones Forum - Rolling Stones Message Board - Mick Jagger - Keith Richards - Brian Jones - Charlie Watts - Ian Stewart - Stu - Bill Wyman - Mick Taylor - Ronnie Wood - Ron Wood - Rolling Stones 2005 Tour - Farewell Tour - Rolling Stones: Onstage World Tour A Bigger Bang US Tour

NEW: SEARCH ZONE:
Search for goods, you'll find the impossible collector's item!!!
Enter artist an start searching using "Power Search" (RECOMMENDED)