ROCKS OFF - The Charlie Watts Message Board

Get Well Charlie!

Back after Altamont with Shirley and Serafina - December 1969
© 1969, 2002 Associated Newspapers Archive

[THE WET PAGE] [IORR NEWS] [SETLISTS 1962-2003] [THE A/V ROOM] [THE ART GALLERY] [MICK JAGGER] [KEITHFUCIUS] [CHARLIE WATTS ] [RON WOOD] [BRIAN JONES] [MICK TAYLOR] [BILL WYMAN] [IAN STEWART ] [NICKY HOPKINS] [MERRY CLAYTON] [IAN 'MAC' McLAGAN] [BERNARD FOWLER] [LISA FISCHER] [DARRYL JONES] [BOBBY KEYS] [JAMES PHELGE] [CHUCK LEAVELL] [LINKS] [PHOTOS] [MAGAZINE COVERS] [MUSIC COVERS ] [JIMI HENDRIX] [BOOTLEGS] [TEMPLE] [GUESTBOOK] [ADMIN]

[CHAT ROOM aka THE FUN HOUSE] [RESTROOMS]

NEW: SEARCH ZONE:
Search for goods, you'll find the impossible collector's item!!!
Enter artist an start searching using "Power Search" (RECOMMENDED) inside.
Search for information in the wet page, the archives and this board:

PicoSearch
ROCKS OFF - The Charlie Watts Message Board
Register | Update Profile | F.A.Q. | Admin Control Panel

Topic: Stones at Kurhaus August 8, 1964 / 2004 ! Return to archive Page: 1 2
August 8th, 2004 04:38 PM
Angiegirl Ticket


August 8th, 2004 05:11 PM
Angiegirl Dutch national 8 o'clock news (3 hours ago) broadcast online, with footage of Stones show '64 and of Flip the Switch this afternoon. Topic starts at 6.10 minutes, lasts bit over 2 minutes...:

Windows Media (broadband):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/stream...zondag.2000.asf

Real Player (broadband):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/stream....zondag.2000.rm

People tell about the chaos, some former police officer tells about that night etc.

August 8th, 2004 05:49 PM
charlotte Thanks for the pics and video link Angiegirl!!
August 9th, 2004 04:24 AM
Moonisup it was great to be there, just waiting on some photos from SSC
August 9th, 2004 06:21 AM
egon www.freetranslation.com

algemeen dagblad 9-08-2004

'Overal in de Kurzaal werden stoelen gesloopt'

'Geteisem' herdenkt Stones-concert
Door Arno Gelder

De herdenking van het legendarisch korte concert van de Rolling Stones in het Scheveningse Kurhaus, 40 jaar geleden, trok gisteren honderden bezoekers van toen opnieuw naar het mondaine hotel aan de Noordzee. Het blijkt een dierbare, onuitwisbare jeugdherinnering.

De televisiebeelden, in stemmig zwart-wit, sloegen in menige duffe huiskamer in als een bom.

Nederland, tot 8 augustus 1964 een gemoedelijke, naïeve natie waarin het woord gezag nog met hoofdletters werd geschreven, zou na die avond definitief zijn jaren 50-onschuld verliezen.

De kijker ontwaart enige veldwachters met glimmend zwarte laarzen die met bullepezen heetgebakerde nozems van het podium in het Kurhaus te Scheveningen meppen. Op hun beurt laten de bezoekers van het eerste optreden van de Rolling Stones op het Europese vasteland weinig heel van het statige interieur van het voormalige kuurpaleis.

Stoelen, glas, gordijnen en planten vliegen na nog geen vier nummers in het rond: de legende van het kortste, maar ook gewelddadigste concert op vaderlandse bodem is geboren. 'Wat moesten die gemene cowboys daar ook', tekent een verslaggever van deze krant na afloop op uit de mond van een huilend meisje.

Het Nederlandse journaille, dat nog allerminst is gewend aan seks, drugs en rock 'n' roll, rept de dagen erna van anarchie, van geteisem en grauw dat door 'vier Engelse viezerikken' het hoofd op hol is gebracht. Ja, zelfs de Beatles, óók beslist geen lieverdjes, waren te verkiezen boven deze satanische kinderverleiders.

Gistermiddag, op de dag af 40 jaar later, vierden honderden Stones-fans in de grote zaal van het Kurhaus hun jeugdzonden. Buikend, kalend, rimpelend - wat kunnen vier decennia een mens lelijk te grazen nemen. Ze waren destijds net zo pril als Mick Jagger, maar waar Rubber Lips nog oogt als een jonge god op leeftijd, is zijn aanhang van het eerste uur flink door de tijd geteisterd.

Op deze kermis van kraaienpootjes draaide het evenwel niet om het heden. De concertgangers van toen, herkenbaar aan een rode button met de tekst I was here in '64, haalden dierbare herinneringen op aan het ultrakorte optreden van de Stones, dat sinsdien mythische proporties heeft aangenomen.

Iedereen blikt zo op zijn eigen wijze terug in de tijd. Rotterdammer Ronald Zee ('Ik ben allang geen fan meer van de Stones') was 14 toen hij met zijn broer en vriend op de brommer naar Scheveningen reed. ,,De kaartjes waren, geloof ik, acht gulden. We zaten op rij 8, links van het podium. Het voorprogramma was vrij lang en alleen André van Duin had succes.

,,Je voelde de hele tijd een soort spanning. Voor de meesten was het de eerste keer dat ze een buitenlandse groep gingen horen en zien, en dan ook nog eens de Stones.

,,Toen tenslotte het doek openging - zo was dat nog in die tijd - vloog iedereen naar voren. Het was één deinende massa. Ik heb me naar het podium gewurmd, Bill Wyman stond vlak bij me. Fantastisch! Het enige nummer dat ik me kan herinneren was Walking the Dog.''

Ineens, aldus Zee, was het concert afgelopen. Aanvankelijk vermoedde het publiek nog dat het om een korte onderbreking ging, maar al snel onstond het besef dat Mick Jagger, Brian Jones, Keith Richards, Bill Wyman en Charlie Watts niet zouden terugkeren.

,,Toen brak echt de pleuris uit'', zegt Zee in rond Rotterdams. ,,Ik zag een jongen die met een schoen alle lampen aan de muren kapot sloeg. Verbijsterd stond ik aan de zijkant te kijken.

,,Op een gegeven moment keek ik een jongen aan en we sprongen tegelijk omhoog om een groot rood gordijn omlaag te trekken. Overal werden stoelen gesloopt. Op het podium stonden agenten met gummiknuppels naar iedereen te slaan die in de buurt kwam.''

Veel voormalige vandalen heeft Ronald Zee op de reünie nog niet ontwaart. ,,Als ik zo om me heen kijk, denk ik dat veel mensen het concert niet eens hebben bijgewoond. Zelf vind ik het jammer dat de zaal zo is veranderd en dat er geen foto's van het concert zijn te zien.''

In plaats daarvan is er op de galerij van de Kurzaal een expositie van werk van Stones-gitarist Ron Wood. De tributeband Flip the Switch speelt een klinkende ode aan de nestores van de popmuziek.

Op een enkel gebroken bierglas na, blijft de monumentale zaal van het Kurhaus deze keer onaangetast.


August 9th, 2004 02:17 PM
riccardo Is there anyway to get this newly discovered Stones Kurhaus 64 tape?
August 9th, 2004 04:27 PM
Angiegirl Nobody knows where it is, it seems, so be patient

Pics of the event here on Flip the Switch's site

Laura and Angiegirl again - pic by SSC:







[Edited by Angiegirl]
August 9th, 2004 04:29 PM
Moonisup i remember that pic taken!
Nice shot!
Is that a beer?
I was just kissing erica at that time
August 9th, 2004 04:31 PM
Angiegirl That is, in fact, a beer I'm holding. O, wait, no, it's not. It's Heineken!!

Erica looked very good didn't she?

August 9th, 2004 04:33 PM
Moonisup full and healthy
August 9th, 2004 04:36 PM
Angiegirl Indeed, you were nothing in comparison.
August 9th, 2004 04:40 PM
Angiegirl Oh, and if you want to hear Flip play the first 5 songs (Beautiful Delilah, Walking the Dog, High-Heel Sneakers, Susie Q and Mona, get Real Player, go here:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/stream...perk/laatste.rm

This is the 2 hour radio show with interviews, but at 1 hour 13 minutes you'll get the 5 songs (just drag the player-thingy till you get to 1:13)...

August 9th, 2004 04:47 PM
Strange_Stray_Cat
quote:
Angiegirl wrote:
Nobody knows where it is, it seems, so be patient

Pics of the event here on Flip the Switch's site

Laura and Angiegirl again - pic by SSC:







[Edited by Angiegirl]



Great pic ain't it??
August 9th, 2004 07:46 PM
Lil Brian
quote:
Angiegirl wrote:
Mick in Kurhaus 8-8-64





Cool pics. Thanks to Angie and all.
August 10th, 2004 11:50 AM
egon
quote:
Angiegirl wrote:
That is, in fact, a beer I'm holding. It's Heineken!!



you make me so proud!
August 10th, 2004 02:19 PM
Strange_Stray_Cat I am pleased to inform you, that I drank no beer at the Kurhaus. I only drink San Miguel these days.
August 10th, 2004 02:44 PM
Moonisup
quote:
Strange_Stray_Cat wrote:
I am pleased to inform you, that I drank no beer at the Kurhaus.


that's not true
August 10th, 2004 02:46 PM
Strange_Stray_Cat
quote:
Moonisup wrote:


that's not true



Hell it is.
Page: 1 2